torsdag 8 januari 2009

Transportforum

Idag har jag varit på VTIs (Väg - och transportforskningsinstitutet) årliga arrangemang Transportforum. Under två dagar avhandlas det mesta inom transportsektorn, allt från trafiksäkerhet för barn till miljövänligare flyg och energieffektivare väg- och banhållning. Totalt är det 69 sessioner under två dagar med många hundra presentationer. Väldigt intressant även om man bara hinner gå på ett fåtal föredrag. Själv lyssnade jag bl.a. på föredrag om miljövänligare flyg, kollektivtrafik, spårtaxi och även lite annat smått och gott. Transportforum är ett bra sätt att träffa folk inom branschen och knyta nya kontakter för framtiden.

Jag har varit på Transportforum förr och även haft egen presentation, men det var ett antal år sedan när jag jobbade med forskning om betongvägar. Jag träffade på en del "gamla" kollegor vilket var väldigt trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar