söndag 25 januari 2009

Kollektivtrafikbarometern 2008

Här kommer ett lästips för den som är intresserad av kollektivtrafik. Svensk kollektivtrafiks årliga undersökning "Kollektivtrafikbarometern" har nu presenterats för 2008. Länk här. Varje år gör de en undersöknig av svenska folkets åsikter och uppfattning av vår kollektivtrafik. Det här är viktig information, inte minst för oss politiker att ha med oss för framtida beslut.

Jag har just nu inte världens bästa internetuppkoppling så jag har inte laddat ner dokumentet än och läst frågorna och svaren. Men kollektivtrafiken är en viktigt fråga som står högt på min dagordning.

1 kommentar:

  1. Kollektivtrafiken är en viktig aspekt när vi bygger det ekologiskt hållbara samhället. Själv har jag aldrig haft bil eller körkort. Jag pendlar för närvarande mellan Malmö och Lund med buss. Månadskortet kostar 690 kr. Jag läste i Gunnar Lindstedts bok Svart jord att det finns 800 miljoner bilar i världen. De flesta människor på vår planet har inte bil och kommer väl förmodligen aldrig att ha heller. Jag läser på Care2 att det finns över en miljard bilar i världen och att man befarar att det kommer att finnas ytterligare två miljarder till inom en relativt nära framtid.

    SvaraRadera