tisdag 25 maj 2010

Bättre än så här blir det inte ... om du inte istället väljer Alliansen!

Jag vill verkligen rekommendera alla Stockholmare att läsa dagens ledarinlägg av Claes Arvidsson på SvD "Bättre än så här blir det inte". Jag skulle inte kunna beskriva det bättre själv vad vänsteroppositionens politik skulle innebära för Stockholmsregionen. Låt mig citera ett litet stycke:

"Det här är Stockholmserbjudandet från De rödgröna:
Återinförande av fastighetsskatten drabbar stockholmarna mest.
Avskaffandet av rut-avdraget drabbar stockholmarna mest.
Höjd inkomstskatt drabbar stockholmarna mest.
Återinförandet av förmögenhetsskatten drabbar stockholmarna mest.
Lägg därtill att de rödgröna har enats om att höja kommunalskatten i Stockholms stad och stoppa starten för Förbifart Stockholm för att genomföra en onödig folkomröstning i länet."

Ja, jag säger då det, och det här kallar Thomas Östros (S) för deras bästa förslag för Stockholm. Om det här nu är deras bästa förslag - hur ser då vänsteroppositionens värsta förslag ut? Jag menar, om det är deras vallöften, vad blir då det verkliga utfallet ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar