tisdag 2 februari 2010

För eller emot, det är frågan

Det här med bloggandet hamnar för det mesta långt ned på prioriteringslistan. Många gånger så arbetar jag med saker som inte alltid går att skriva om då det är beredningsarbeten. Jag funderar på att göra en del omstruktrueringar eller nåt. Vi får se hur det blir. Kanske funkar det bättre med en veckoblogg??

Nåväl, jag slutar inte att förundras ... nu har Karin Svensson Smith (Mp) KU anmält Maud Olofsson ang forskningssatsningen på fordonsindustrin som ingick i regeringens krispaket. Jag vet inte vad jag ska säga. (Mp) egen trafikexpert är i princip emot det mesta som stavas väg och fordon som åker på vägar. Hon tror inte heller på en utveckling av elbilar, ... listan kan göras lång på hennes motstånd mot detta med vägar och bilar. Jag får därför inte den här KU anmälan riktigt att hänga ihop. Hon borde väl vara glad över att denna särskilda satsningen på fordonsforskning inte har förbrukat sina medel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar