söndag 2 november 2008

Upprörd sosse i Täby

Ordförande för socialdemokraterna i Täby, Magnus Hedberg, är upprörd. För några veckor sedan hade jag en insändare i tidningen Täby-Danderyd om socialdemokraternas budgetförslag. Kort och gott handlade min insändare om att med sossarna vid makten kommer det svenska folket att få en skattechock. Det här tyckar Hedberg är jobbigt att jag skrivit om, så i senaste veckans nummer av Täby-Danderyd anklagar han mig för billig skrämselpropaganda. Det mest spännande med hans insändare är att han inte argumenterar i sak emot något av det som fanns i min insändare. Det är ju inte lätt för Hedberg att göra det eftersom det som jag skrev faktiskt är det som blir verkligheten med sossarnas budgetmotion. (s) väljer att höja utgiftstaket och för alla låg- och medelinkomsttagare väntar kraftiga skattehöjningar.

Men eftersom Magnus Hedberg inte i sak kan argumentera mot fakta i min insändare mottar han några slag under bältet istället. Han avslutar sin insändare med att behovet av en ny regering är akut med hänvisning till svarta barnflickor, obetalda tv-licenser och avgångna ministrar och statssekreterare. Verkligen intressant att Hedberg tar upp just detta. Om jag inte minns helt fel så har sossarnas senaste justitieminister tidigare erkänt att han anlitat svart barnflickshjälp. En annan minister var helt emot omvandling av hyresrätter till bostadsrätter, men själv tyckte hon att det ver helt ok att köpa loss sin egen lägenhet. Och till sist ... vad gäller sossarnas egen partiledare Mona Sahlin räcker det med att skriva TOBLERONE. Med anledning av (s) historiska ras i Synovtes opinionsmätning i veckan gjorde Aktuellt ett inslag i fredags. Man frågade folk på stan vad som var orsaken till raset: de flesta svarade Mona Sahlin och några nämnde också toblerone-affären. Jag vill därför ge Hedberg ett gott råd: kasta inte sten i eget glashus, det är väldigt lätt att skära sig då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar