måndag 17 november 2008

Bakläxa

Vägverkets miljökonsekvensbeskrivning för Förbifart Stockholm underkänns av Miljödepartementet, SvD. Vägverket måste komplettera på 15 punkter för att det ska vara möjligt att kunna göra en korrekt miljöprövning. Enligt Vägverket är det vanligt med kompletteringar vid stora omfattande projekt. Om Vägverket från tidigare större projekt fått erfarenheter kring vad som oftast måste kompletteras när det gäller miljöprövning kanske åtminstone några av punkterna kunnat åtgärdats tidigare, eller? Jag anser att det är otroligt viktigt att Vägverket snarast lämnar in det material som saknas. Förbifart Stockholm får inte riskera ytterligare förseningar. Vi stockholmare är i stort behov av ny infrastruktur och varje förseningar gör att medborgare och företag i regionen drabbas än mer. Självklart ska miljöprövningen ske ordentligt och korrekt, för detta projekt liksom för alla andra projekt.

1 kommentar:

  1. hej!
    jag undrar varför du tycker att förbifarten behövs?
    Finns det inga bättre alternativ enligt din mening?
    Såg du SVT:s uppdrag granskning om förbifarten?
    med vänliga hälsningar
    Anders Jönsson
    Fil Dr biogeokemi

    SvaraRadera