fredag 28 november 2008

Framtidskonvent

Fredag-lördag har moderaterna framtidskonvent där av partistyrelsen fem tillsatta arbetsgrupper ska presentera vad de hittills kommit fram till. Gruppernas förslag ska nu diskuteras och synpunkter inhämtas från fler moderater. Det blir med största sannolikhet livliga diskussioner. Själv har jag inte möjligt att vara på plats. Men jag kommer noga följa upp diskussionerna och vilka uttalande som kommer att göras.

Jag kan inte påstå att jag är överförtjust i alla förslag som hittills presenterats från de olika grupperna. Speciellt är jag kritisk till en del av förslagen som rör förskolan. Jag håller helt med i Kristina Alvendal kritik och de synpunkter som hon framförde på DN debatt häromdagen. Däremot tycker jag att arbetsgruppen om miljö har presenterat en del intressanta förslag. Senast idag var det en artikel i SvD angående förslag rörande flygtrafiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar