tisdag 11 november 2008

Betongpolitiker

I senaste numret av tidskriften Betong (nr 5/08) blir jag intervjuad med anledning av att jag i mars i år kom in i riksdagen. Jag fick bl.a. frågan om jag är en betongpolitiker med tanke på min bakgrund inom betongbranschen. Jag svarade att jag tycker betongpolitiker låter grått och trist. Men om man med betong istället menar ett material med i princip oändlig formbarhet, väldigt hållbart och med stora möjligheter – Ja, då kallas jag gärna för betongpolitiker.

Tyvärr är det allt för många som tänker på betong som något grått och trist. Förutom att vara hållbart, bra brandmotstånd mm så går det att forma, färga och mönstra betong på många olika sätt. Även om jag är en stor älskare av betong så tycker jag även om andra material som t.ex. trä och stål. Rätt material på rätt plats är min devis och glöm inte att utnyttja varje materials potential fullt ut, vilket inte alltid görs idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar