måndag 8 december 2008

Besök i Solna

Idag var jag på besök i Solna tillsammans med några av mina moderata riksdagskollegor från Stockholms Län (Anti Avsan, Isabella Jernbeck, Rune Wikström och Karl Sigfrid). Först träffade vi "borgmästare" Lars-Erik Salminen. Då fick vi förutom frukost även höra om Solna och deras arbete och visioner. Mycket spännande. Här kan vi snacka om tillväxt och ökning av antalet invånare för att kunna klara framtidens välfärd. Många intressanta projekt pågår eller är på gång, t.ex. den nya Arenan och Mall of Scandinavia.

Därefter besökte vi tillsammans med kommunalrådet Arion Chryssafis Solnas upphandlade vuxenutbildningsenhet som också arbetar med flyktingintroduktion. I Solna har de framgångsrikt arbetat med sin "Solna-modellen" sedan några år tillbaka. Kanske något för en del andra kommuner att ta efter?

Min devis är : se möjligheter, inte hinder - precis så uppfattar jag att Solna jobbar. Det tycker jag att fler borde göra. Allt för många är emot förändringar eller tillväxt. Men hur ska vi annars kunna klara framtiden om vi inte gör något idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar