onsdag 28 oktober 2009

Provvalet är i full gång

Nu har även moderaterna i Stockholms läns valkrets startat provvalet till Riksdagen. I valkretsen ingår alla kommuner i Stockholms län förutom Stockholm stad. Så är du medlem i moderaterna i någon av dessa kommuner får du rösta i provvalet. Jag tycker att alla medlemmar ska ta denna möjlighet att påverka vilka moderata representanter länet ska ha i Riksdagen.

Jag är en av kandidaterna i provvalet och jag är sedan 2008 riksdagsledamot i trafikutskottet. För mig är det vikigt att vi har en bland blandning av politiker med olika bakgrund och erfarenheter. För mig är det inget självändamål att vara riksdagsledamot. För mig handlar det om att göra nytta, kunna påverka, förbättra och vara en bra förebild. Jag är teknologie doktor och jag har lång erfarenhet av mina stora politiska intressefrågor som är trafik och infrastruktur. Frågor som diskuteras, men inte alls så mycket som vi egentligen borde med tanke på den påverkan trafiken har på Stockholmsregionen och Sveriges utveckling och inte minst på din och min vardag. Här gär alliansen mycket, men vi kan gära än mer och framför allt behöver vi ledamöter från länet bli bättre på att synas och höras i den här frågan.

Självklart finns det flera andra viktiga politiska frågor. Min politiska vision är att förenkla vardagen för den enskilda människan. Valfrihet och rätten att själv styra sitt liv måste vara det centrala.

Läs mer om min kandidatur här på kandidatwebben och kryssa gärna mig i provvalet!

2 kommentarer:

  1. Kan tyvarr inte kryssa dig har ute pa prarien bland bisonoxar och vildhastar, men jag onskar dig hursomhelst lycka till!

    SvaraRadera