onsdag 7 oktober 2009

Mina motioner

Så var den allmänna motionstiden slut för detta riksdagsåret. Några motioner blev det i alla fall för egen del. Även om jag tycker att det här med motioner på något sätt har spelat ut sin roll. I princip alla motioner avslås och många ledamöter lämnar in samma motioner år ut och år in. Sedn om man är i majoritetsställning så är det ingen idé att motionera inom eget utskott då det finns andra bättre sätt att arbeta för sina frågor. För mig är trafik och infrastruktur det mest intressanta politikområdet, men eftersom jag sitter i trafikutskottet har jag inte motionerat om detta.
Om ajg får sitta kvar i riksdagen även nästa mandatperiod borde jag kanske fundera på att motionera om att avskaffa allmänna motionstiden och att det istället tas fram ngåor annat bättre demokratiskt sätt att arbeta på.

Nåväl, håll till godo, här är i alla fall mina motioner detta år. Länk finns här där också motionstexterna kommer att läggas in inom kort.

Motion 2009/10:C285 av Malin Löfsjögård (m) Klimatsmart byggande
Motion 2009/10:C333 av Malin Löfsjögård (m)Tillgång och kostnad för eurokoderna
Motion 2009/10:Fi214 av Malin Löfsjögård (m)Momskompensation
Motion 2009/10:Fi215 av Malin Löfsjögård och Hillevi Engström (m)Skatteutjämningssystemet
Motion 2009/10:K261 av Malin Löfsjögård (m)Avskaffande av första maj som helgdag
Motion 2009/10:N236 av Malin Löfsjögård (m)Fjärrvärme i konkurrens
Motion 2009/10:Sk300 av Malin Löfsjögård (m)Värnskatt
Motion 2009/10:U268 av Jan-Evert Rådhström m.fl. (m)Nordiska rådet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar