onsdag 13 maj 2009

Mer lek på tågen?

Jag fick på mejl ett nyhetsbrev från Idégruppen Vi Resenärer tidigare i veckan där det står att i Finland så finns det dagligen 80 IC (inter-city tåg) som har lekvagnar. Nu rustas lekvagnarna för att ytterligare locka barnfamiljer att välja tåget. SJ har inga tåg idag med lekavdelningar , men enligt nyhetsbrevet kan det vara aktuellt på några tåg i sommar. Visst vore det trevligt om SJ kunde ta och tänka lite mer på barnfamiljerna. Jag har ett svagt minne om att när jag åkte tåg i min tidigare ungdom (för typ 20 år sedan) så fanns det lekavdelningar på vissa tåg. Eller så har jag drömt. Jag tycker hur som helst att SJ behöver bli mer proaktiva, inte bara inom detta område- konkurrensen på spår som är på gång sätter säkert fart på dem snart.

Här är länk till Idégruppens hemsida, tyvärr hittar jag inte deras nyhetsbrev från 11 maj på hemsidan. Men det kanske läggs ut snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar